Wpisz infolinię, którą chcesz odnaleźć
Kategoria: urzędy
Infolinia kontaktowa ZUS dostępna telefonicznie oraz mailowo. Centrala ZUS czynna w wybranych godzinach. Pomoc konsultanta telefonicznego ZUS dla płatników ZUS, ubezpieczonych w ZUS.
Pierwszym miejscem, do którego warto się połączyć, będzie infolinia Centrala ZUS. Centrum ZUS jest głównym miejscem, gdzie można uzyskać pełne informacje. Chcąc połączyć się z numerem telefonu ZUS Centrala, konieczne trzeba odwiedzić telefoniczną książkę numerów 2021. Internetowa książka telefoniczna 2021 to aktualny zbiór numerów telefonów, między innymi do ZUS centrala. Kontakt do ZUS Centrala można uzyskać na wiele metod. Każdy ze sposobów na kontakt z ZUS centrala umożliwi poznanie interesujących informacji. Pierwszym ze sposobów na połączenie się przez telefon ZUS centrala jest wybranie numer telefonu do zus. Kontakt przez telefon ZUS Centrala, ułatwi zdecydowanie dowiedź się o potrzebnych dokumentach do renty ZUS, emerytury ZUS, 500 plus ZUS czy innych świadczeń ZUS i zasiłków ZUS. Drugim sposobem, który umożliwi skontaktowanie się z centralą ZUS, jest ich oficjalny adres e-mail. Adres e-mail do ZUS został umieszczony na stronie z numerami online. Infolinia Zakład Ubezpieczeń Społecznych działa w godzinach 7:00-18:00.
Oddziały ZUS Infolinia | Biuro Obsługi Klienta ZUS | Infolinia ZUS Centrala | Kontakt telefoniczny | ZUS Centrala | PUE ZUS Centrala
*Infolinia jest prowadzona przez konsultantów COT, którzy są dostępni pon. - pt. w godz. 7.00 - 18.00
Kontakt e-mail ZUS
Adres e-mail do zapytań ogólnych: [email protected]
Na infolinii kontaktowej ZUS dostępne są informacje dotyczące wielu spraw. Kontakt telefoniczny ZUS jest dobrym wyborem dla płatników składek. Podczas rozmowy z konsultantem istnieje możliwość poznania informacji dot. obowiązujących składek. Zakład Ubezpieczeń Społecznych kontakt.
Numer do ZUSU działa jedynie w wybranych godzinach. Chcąc uzyskać pilny kontakt ZUS zaleca się połączyć się z infolinią natychmiastowo. Numer telefonu do zus-u działa od 7:00 do 18:00 w dni od poniedziałku do piątku.
Numer tel do ZUS: 22 560 16 00
Pomoc telefoniczna w sprawach związanych z Bonem Turystycznym możliwa jest do uzyskania pod specjalnym numerem zus infolinia bon turystyczny. Linia została otworzona na potrzeby programu Dobry Start.
Więcej informacji dotyczących Bonu Turystycznego można uzyskać TUTAJ.
Pomoc telefoniczną można uzyskać wybierając numer infolinia zus płatnik.
Zasiłek opiekuńczy przysługuje osobom objętym ubezpieczeniem chorobowym. Oznacza to, że przysługuje on każdemu pracownikowi, członkowi rolniczej spółdzielni produkcyjnej, duchownym, osobom odbywającym służbę zastępczą oraz osobom prowadzącym pozarolniczą działalność. Lista osób, którym przysługuje zasiłek opiekuńczy, jest długa. Dokładne informacje dotyczące zasiłku opiekuńczego znajdują się na zus zasiłek opiekuńczy infolinia: 22 560 16 00 wew. 3.
Infolinia ZUS emerytury przeznaczona, aby przekazywać dokładne informacje dotyczące przysługujących rent i emerytur. Informacje dotyczące emerytur i rent można zyskać wybierając numer ZUS infolinia emerytury i renty: 22 560 16 00 wew. 2.
Liczba wyświetleń: 12293
Zakład Ubezpieczeń Społecznych posiada własną infolinię telefoniczną. Warto wybrać numer telefonu do ZUS u chcąc uzyskać dodatkowe informacje na temat dostępnych świadczeń pieniężnych. Ogólnopolska infolinia ZUS działa pod numerem 22 560 16 00. Jeżeli chodzi o numer telefonu ZUS, funkcjonują na nim numery wewnętrzne. Chcąc skontaktować się z pracownikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w konkretnym mieście również można skorzystać z infolinii. Numer do ZUS infolinia działa jedynie w wybranych godzinach.
Numer rachunku składek ZUS jest różny dla Zakładów Ubezpieczeń Społecznych w miastach na terenie Polski. Numer konta do ZUS można sprawdzić online w specjalnej wyszukiwarce, ale również w najbliższej stacjonarnej placówce. Numer rachunku jest złożony z 26 cyfr. W ciągu liczb zakodowane są informacje takie jak numer identyfikujący ZUS czy NIP.
Jak podać numer konta do ZUS?
Numer konta bankowego do ZUS można przekazać przy przekazywaniu wniosku o uzyskanie świadczenia np. 500+. Oczywiście dane kontaktowe takie jak numer konta czy adres zamieszkania mogą być zaktualizowane w platformie PUE ZUS.
Jeżeli chodzi o numer 22 560 16 00 to należy wiedzieć, że jest to oficjalny numer ZUS. Dzwoniąc na numer 22 560 16 00 można skontaktować się z Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. Połączenia telefoniczne obsługiwane są przez pracowników infolinii od 7:00 do 18:00 w dni robocze. Poza godzinami pracy infolinii ZUS pod numerem 22 560 16 00 można automatyczne komunikaty.
Aktualnie telefoniczna infolinia ZUS jest płatna dla niektórych dzwoniących. Koszt za połączenie jest zależny od taryfy operatora. Oznacza to, że część osób, która posiada odpowiedni pakiet abonamentowy może skontaktować się z ZUS bezpłatnie. W przypadku klasycznego korzystania z usług gdzie kupujący rozliczany jest za minute połączenia, koszt za połączenie z infolinią jest uzależniony od długości trwania rozmowy.
Wielu płatników składek nie ma pewności ile się czeka na infolinii ZUS. Według oficjalnych danych czas oczekiwania wynosi od 3 do 4 minut. Warto pamiętać, że jest to średni czas połączenia. Oznacza to, że przy dużym natężeniu połączeń na infolinii ZUS oczekiwanie na kontakt z konsultantem może się wydłużyć. Mimo wszystko średnia w skali dnia może nadal wynosić około cztery minuty.
Chcąc przesłać zapytanie do ZUS bez konieczności skontaktowania się z infolinią, zaleca się skorzystać z formularza kontaktowego. System obsługi klienta ZUS wymaga, aby przed przesłaniem wiadomości podać dane takie jak kategoria sprawy, temat oraz oczywiście treść. Konieczne jest również uzupełnienie imienia i nazwiska, a także adresu poczty elektronicznej, na który zostanie przesłana odpowiedź. Dodatkowym polem w formularzu kontaktowym ZUS jest numer sprawy.
Gdy zapytanie zostanie odebrane przez pracowników Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS na podany adres poczty elektronicznej. Warto wiedzieć, że ZUS kontakt z płatnikami, którzy wysłali zapytanie realizuje jedynie z adresu [email protected].
Wybierając numer infolinii ZUS należy mieć świadomość, że wszystkie rozmowy są nagrywane. Oczywiście osoba dzwoniąca na numer COT ZUS jest informowana nagrywaniu rozmowy. Dodatkową informacją, o której nie każdy wie jest fakt, iż ZUS analizuje losowe rozmowy a zapisy w formie elektronicznej przechowywane są przez 3 lata.
Według oficjalnego stanowiska ZUS termin odpowiedzi na pismo to maksymalnie 30 dni. Czes liczony jest od momentu pisma do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Warto wiedzieć, że ZUS ma obowiązek odpowiedzi na przesyłane przez interesantów podania.
Warto wiedzieć, że ZUS może skontaktować się z interesantem telefonicznie z oficjalnego numeru Centrum Obsługi Telefonicznej. Taka sytuacja ma zwykle miejsce w przypadku wcześniejszej deklaracji chęci rozmowy telefonicznej przez płatnika lub w sytuacji gdy sprawa jest już w trakcie rozwiązywania przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W takich sytuacjach ZUS dzwoni do interesantów.
Należy jednak pamiętać, że w obecnych czasach popularna jest metoda oszustw na tak zwany spoofing telefoniczny. ZUS nigdy nie kontaktuje się w sprawie zmiany numerów telefonów czy haseł do Platformy Usług Elektronicznych. W przypadku podejrzenia oszustwa zaleca się zakończyć połączenie i samodzielnie wykonać połączenie do ZUS.
Oczywiście poza formą telefoniczną obsługi klienta, ZUS prowadzi również obsługę mailową. Aby skontaktować się z ZUS z wykorzystaniem poczty elektronicznej, warto wysłać wiadomość na adres [email protected]. Zastanawiając się, czy ZUS odpowiada na maile, należy wiedzieć, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych ma obowiązek przesłać odpowiedź na zapytania.
Stan rozliczenia zasiłku chorobowego można sprawdzić online poprzez Platformę Usług Elektronicznych ZUS. Po zalogowaniu do PUE ZUS należy wejść w okno "Zasiłki – wypłaty i zwroty". Na ekranie dostępne będą informacje dotyczące wypłaty wszelkich zasiłków czy świadczeń. W przypadku gdy płatnik nie odbierze zasiłku dostępna jest również data zwrotu. Dostępne są również informacje na temat czy ZUS wysłał pieniądze za zwolnienie.
Dzwoniąc na główny numer infolinii ZUS konsultanci telefoniczni mogą przekierować połączenie do wybranego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na terenie Polski. Poza przekierowaniem połączenia, na infolinii ZUS dostępne są dane poszczególnych placówek numer do ZUS Dębica, numer telefonu do ZUS-u w lublinie, numer telefonu do ZUS w Sanoku, numer telefonu do ZUSu w Piszu, numer telefonu do ZUSu w Starachowicach, numer do ZUS w Jędrzejowie, numer telefonu do ZUS w Wałbrzychu, numer telefonu do ZUSu w żarach, numer telefonu do ZUS Sosnowiec, numer do ZUS Warszawa.