Rodzaje infolinii | Rodzaje Centrali telefonicznej | VoIP, IVR, PBX, VPBX

Rodzaje infolinii i central telefonicznych


Kategoria: inne

Uzyskaj informacje na temat rodzajów infolinii i centrali telefonicznej. Porównaj rodzaje infolinii, centrali telefonicznej i rodzaje biur obsługi klienta.

Każda szanująca się firma powinna wyposażyć się w infolinię do obsługi klienta, czyli centralę telefoniczną do obsługi klientów. Przedstawiamy poniżej rodzaje i możliwe rozwiązania, jakie są dostępne na rynku.

Centrala telefoniczna służy do łączenia użytkowników sieci telefonii z centrum obsługi klienta

Zbudowana jest z:

  • urządzeń komutacyjnych- odpowiedzialne za realizowanie połączeń infolinii,
  • urządzeń pomocniczych- gwarantują one prawidłową pracę centrali infolinii

Centrale telefoniczne dzielimy na:

  • analogowe (obecnie już niestosowane)
  • cyfrowe

Rodzaje central cyfrowych:

  • PBX (Private Branch Exchange)- telefoniczna centrala abonencka należąca do właściciela i zarządzana przez użytkownika. Tworzy ona wewnętrzną sieć telefoniczną, która łączy się kilkoma liniami z centralą operatora telekomunikacyjnego. Zastosowanie takiej centrali pozwala znacznie zaoszczędzić liczbę linii telefonicznych. Obecnie są one wypierane przez centrale IP. Rozmowy wychodzące są prowadzone poprzez internetową telefonię  VoIP, która umożliwia przesyłanie dźwięków mowy za pomocą łączy internetowych lub dedykowanych sieci, gdzie zastosowanie ma protokół IP.
  • IP-PAB (Internet Protocol Private Automatic Branch)- prywatna centrala telefoniczna wykorzystująca komunikacyjny protokół IP. Umożliwia ona wdrożenie dodatkowych aplikacji przeznaczonych do głosowej komunikacji z końcowym abonentem.

IVR (Interactive Voice Response) – system do kierowania, przekierowywania i kategoryzowania połączeń

System IVR umożliwia przekierowanie dzwoniących klientów do odpowiednich działów firmy. Dzwoniący wybierając klawisze na swoim telefonie, zostanie przekierowany automatycznie do odpowiedniego konsultanta, u którego automatycznie zadzwoni telefon, a on nawiąże z nim rozmowę. 

Wirtualna Centrala PBX

Wirtualna Centrala PBX (ang. Private Branch Exchange), hosted PBX, czyli virtual PBX, lub Cloud PBX to system firmowych central telefonicznych działających w chmurze, których zadaniem jest obsługa połączeń w firmie. PBX gwarantuje firmie oszczędności rzędu 50 do 85% w stosunku do kosztów komunikacji telefonicznej przy tradycyjnej stacjonarnej centrali. Jeżeli zdecydujesz się na wdrożenie PBX, zaoszczędzisz na zakupie, utrzymaniu i możliwej modernizacji fizycznej infrastruktury. Pozwoli to również uniknąć wysokich opłat za telefon. Za to wszystko odpowiedzialny będzie usługodawca usługi VPBX. 

Liczba wyświetleń: 210