Wpisz infolinię, którą chcesz odnaleźć
Krajowa Administracja Skarbowa (KAS), mając na uwadze realizację planów usprawnienia obsługi podatnika i dążenie do transparentności, wprowadza nową możliwość uzyskiwania informacji objętych tajemnicą skarbową przez telefon. Mechanizm uwierzytelniania za pomocą telePIN-u umożliwia bezpieczny dostęp do danych, co jest szczególnie ważne w kontekście ochrony informacji podatkowych.
Centralna infolinia KAS umożliwia podatnikom z sześciu województw: dolnośląskiego, łódzkiego, małopolskiego, opolskiego, podlaskiego i wielkopolskiego, uzyskiwanie informacji, które są objęte tajemnicą skarbową, przez telefon. Dzięki zastosowaniu telePIN-u, systemu szybkiego i bezpiecznego uwierzytelniania, podatnicy teraz mogą uzyskać szczegółowe dane dotyczące ich organizacji bez konieczności wizyty w urzędzie.
Z uwierzytelnianiem telePIN wiąże się wiele korzyści, takich jak zwiększenie bezpieczeństwa podczas telefonicznej komunikacji z infolinią, udoskonalenie komunikacji między KAS a podatnikiem oraz szybka weryfikacja tożsamości podatnika. To niezmiernie ułatwia pracę wszystkim podatnikom, zwłaszcza księgowym i doradcom podatkowym.
Wprowadzenie nowych funkcjonalności infolinii KAS, jak i jej centralizacja na terenie całego kraju, ma na celu ułatwienie pracy księgowym, doradcom podatkowym oraz samym podatnikom. Nowa infolinia KAS dla podatników w wymienionych wyżej województwach z pewnością ułatwi załatwianie spraw urzędowych. Dzięki nowemu mechanizmowi uwierzytelniania za pomocą telePIN-u, podatnicy mogą uzyskać przez telefon informacje, które do tej pory były dostępne wyłącznie podczas bezpośrednich spotkań w urzędach skarbowych. Oznacza to, że nowa infolinia KAS wpłynie między innymi na kolejki w stacjonarnych Urzędach Skarbowych.