Wróć do listy artykułów na blogu
Od 1 marca 2024 infolinia dla pacjentów czynna całodobowo

Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta, będzie działała jeszcze dłużej. Wszystko dla wygody pacjentów


Od 1 marca 2024 roku infolinia dla pacjentów jest czynna całodobowo. Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta działa 24/7 od marca 2024 roku. Zobacz numer infolinii.

Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta – od teraz dostępna całodobowo

Obywatelskie prawo do otrzymywania pomocy w kwestiach związanych ze zdrowiem jest fundamentem działania Infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Od 1 marca 2024 roku infolinia ta jest dostępna całodobowo, co umożliwia pacjentom nieustanny dostęp do wsparcia i informacji. Potrzeba szybkiej pomocy? Wybierz numer infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Dzięki usłudze infolinii pod numerem 800 190 590 pacjenci mogą liczyć na pomoc w sytuacjach krytycznych. Osoby aktualnie za granicą mogą korzystać z numeru 22 688 05 00. Rzecznik Praw Pacjenta, podjął decyzję o wydłużeniu dostępności infolinii w odpowiedzi na rosnące potrzeby pacjentów.

Kontakt z infolinią dla pacjentów

  • Dla połączeń krajowych: 800 190 590 (bezpłatne z telefonów stacjonarnych i komórkowych)
  • Dla połączeń z zagranicy: 22 688 05 00 (koszt połączenia wg taryfy operatora)

Szerokie spektrum pomocy oferowane przez infolinię sprawia, że pacjenci nie zostają pozostawieni sami sobie w walce o swoje prawa. Wiedza na temat przysługujących im świadczeń i umiejętność egzekwowania ich jest kluczowa dla poprawy jakości życia i zdrowia społeczeństwa.

Jakie Wsparcie Oferuje Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta?

  • Prawa pacjenta – informacje o prawach przysługujących w konkretnej sytuacji.
  • Rozwiązywanie problemów – praktyczne wskazówki dotyczące dochodzenia praw.
  • Wsparcie instytucjonalne – wskazanie właściwych instytucji i urzędów do zgłaszania problemów.
  • Świadczenia zdrowotne – jak z nich korzystać i jakie przysługują uprawnienia.
  • Odszkodowania – informacje dotyczące dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia.

Wezwania interwencyjne i wsparcie w nagłych przypadkach to tylko niektóre z możliwości jakie oferuje infolinia. Zespół RPP jest gotowy na udzielenie wsparcia i pomoc w rozwiązaniu nawet najbardziej złożonych problemów związanych z prawami pacjenta.

Infolinia dla pacjentów dostępna 24/7 – co trzeba wiedzieć?

Od 1 marca 2024 roku system opieki zdrowotnej w Polsce przeszedł istotną zmianę. Pacjenci zyskali możliwość kontaktu z infolinią przez całą dobę, co z pewnością ułatwi dostęp do niezbędnych informacji i wsparcia.

Kluczowe informacje o całodobowej infolinii:

  • Prawa pacjenta – infolinia udziela informacji o prawach przysługujących osobom korzystającym z usług medycznych.
  • Sposoby rozwiązania problemów – dzięki infolinii możesz dowiedzieć się, co zrobić w przypadku napotkania trudności w systemie ochrony zdrowia.
  • Skargi i wnioski – przez infolinię dowiesz się, jak i gdzie zgłosić skargę na działanie instytucji medycznych.
  • Zasady korzystania ze świadczeń zdrowotnych – eksperci wyjaśniają kwestie związane z procesem leczniczym i dostępem do usług zdrowotnych.
  • Uprawnienia szczególne – infolinia informuje o uprawnieniach przysługujących określonym grupom pacjentów, takim jak kobiety w ciąży czy osoby niepełnosprawne.

Jak korzystać z infolinii?

Aby skorzystać z usługi, wystarczy wybrać numer telefonu podany na stronie Rzecznika Praw Pacjenta. Eksperci infolinii są gotowi służyć pomocą i doradztwem w każdej sytuacji związanej z ochroną zdrowia. Całodobowa dostępność infolinii jest odpowiedzią na rosnące potrzeby społeczeństwa związane z zapewnieniem wsparcia i ochrony praw pacjentów. To krok naprzód w budowaniu bardziej efektywnego i dostępnego systemu opieki zdrowotnej w kraju.