Wróć do listy artykułów na blogu
Infolinia dla pacjentów: od 1 lutego 2024 całodobowo

Infolinia dla pacjentów: od 1 lutego 2024 całodobowo Od 1 lutego 2024 roku Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta będzie czynna całodobowo od poniedziałku, od godziny 8:00 do piątku, do godziny 20:00. Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta informuje m.in.


Infolinia dla pacjentów. Od 1 lutego będzie czynna całodobowo. Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta będzie czynna całą dobę, od poniedziałku do piątku, udzielając informacji na temat praw pacjenta, instytucji, drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia. Pozostanie bezpłatnym numerem telefonu 800 190 590.

Infolinia dla pacjentów od 1 lutego czynna całą dobę

Od 1 lutego 2024 roku, Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta będzie czynna całodobowo, od poniedziałku o godzinie 8:00 do piątku, do godziny 20:00. To znacząca zmiana, która zapewni lepszy dostęp do informacji dla pacjentów w każdej potrzebie.

Jakie informacje na infolinii Praw Pacjenta?

  • Prawa przysługujące pacjentom, w tym przysługujące w konkretnej opisanej przez pacjenta sytuacji
  • Sposoby rozwiązania zgłaszanego problemu w tym praktyczne wskazówki i działania
  • Informacje o instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę
  • Wsparcie w rozwianiu wątpliwości odnośnie ewentualnego naruszenia praw pacjenta
  • Zasady korzystania ze świadczeń zdrowotnych oraz szczególne uprawnienia pacjentów
  • Pomoc w kwestiach związanych z dochodzeniem odszkodowania i zadośćuczynienia

Bezpłatny numer telefonu i dostępność infolinii

Infolinia jest dostępna pod bezpłatnym numerem telefonu 800 190 590 z telefonów stacjonarnych i komórkowych, a także pod numerem 22 688 05 00 dla połączeń z zagranicy oraz dla osób z blokadą połączeń z numerów 800. Koszt połączenia według taryfy operatora.

Obsługa przez pracowników Rzecznika Praw Pacjenta i NFZ

W listopadzie 2018 r., dzięki współpracy z Narodowym Funduszem Zdrowia, infolinia Rzecznika Praw Pacjenta została połączona z infolinią NFZ. Tym samym, telefoniczna informacja pacjenta jest obsługiwana zarówno przez pracowników Biura Rzecznika jak i NFZ, co gwarantuje szybką i kompleksową pomoc.

Zalety funkcjonowania infolinii pod jednym numerem

Działalność infolinii dla pacjentów pod jednym wspólnym numerem stanowi istotne narzędzie w zapewnianiu pacjentom pełnych i przejrzystych informacji dotyczących ich praw oraz funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Infolinia pełni kluczową rolę w umożliwianiu łatwego dostępu do wiedzy oraz udzielaniu wsparcia pacjentom w zrozumieniu różnorodnych kwestii związanych z opieką zdrowotną.