Infolinia dla pacjentów: od 1 lutego 2024 całodobowo
Od 1 lutego 2024 roku Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta będzie czynna całodobowo od poniedziałku, od godziny 8:00 do piątku, do godziny 20:00. Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta informuje m.in.
Infolinia dla pacjentów. Od 1 lutego będzie czynna całodobowo. Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta będzie czynna całą dobę, od poniedziałku do piątku, udzielając informacji na temat praw pacjenta, instytucji, drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia. Pozostanie bezpłatnym numerem telefonu 800 190 590.
Infolinia dla pacjentów od 1 lutego czynna całą dobę
Od 1 lutego 2024 roku, Infolinia Rzecznika Praw Pacjentabędzie czynna całodobowo, od poniedziałku o godzinie 8:00 do piątku, do godziny 20:00. To znacząca zmiana, która zapewni lepszy dostęp do informacji dla pacjentów w każdej potrzebie.
Jakie informacje na infolinii Praw Pacjenta?
Prawa przysługujące pacjentom, w tym przysługujące w konkretnej opisanej przez pacjenta sytuacji
Sposoby rozwiązania zgłaszanego problemu w tym praktyczne wskazówki i działania
Informacje o instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę
Wsparcie w rozwianiu wątpliwości odnośnie ewentualnego naruszenia praw pacjenta
Zasady korzystania ze świadczeń zdrowotnych oraz szczególne uprawnienia pacjentów
Pomoc w kwestiach związanych z dochodzeniem odszkodowania i zadośćuczynienia
Bezpłatny numer telefonu i dostępność infolinii
Infolinia jest dostępna pod bezpłatnym numerem telefonu 800 190 590 z telefonów stacjonarnych i komórkowych, a także pod numerem 22 688 05 00 dla połączeń z zagranicy oraz dla osób z blokadą połączeń z numerów 800. Koszt połączenia według taryfy operatora.
Obsługa przez pracowników Rzecznika Praw Pacjenta i NFZ
W listopadzie 2018 r., dzięki współpracy z Narodowym Funduszem Zdrowia, infolinia Rzecznika Praw Pacjenta została połączona z infolinią NFZ. Tym samym, telefoniczna informacja pacjenta jest obsługiwana zarówno przez pracowników Biura Rzecznika jak i NFZ, co gwarantuje szybką i kompleksową pomoc.
Zalety funkcjonowania infolinii pod jednym numerem
Działalność infolinii dla pacjentów pod jednym wspólnym numerem stanowi istotne narzędzie w zapewnianiu pacjentom pełnych i przejrzystych informacji dotyczących ich praw oraz funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Infolinia pełni kluczową rolę w umożliwianiu łatwego dostępu do wiedzy oraz udzielaniu wsparcia pacjentom w zrozumieniu różnorodnych kwestii związanych z opieką zdrowotną.
Wyślij SMS na numer 2601 o treści ZABLOKUJ (kwota w pełnych PLN) np. ZABLOKUJ 200
Jeśli nadal masz problem z połączeniem się z numerem, zadzwoń do swojego operatora (numer telefonu operatora Plus: 601 102 602) i poproś o usunięcie blokady.
Po odblokowaniu połączenia zadzwoń ponownie:
Instrukcja dla sieci Orange
Wyślij SMS na numer 80603 o treści LIMIT (kwota PLN w pełnych złotych) np. LIMIT 100
Jeśli nadal masz problem z połączeniem się z numerem, zadzwoń do swojego operatora (numer telefonu operatora Orange: 510 100 100) i poproś o usunięcie blokady.
Po odblokowaniu połączenia zadzwoń ponownie:
Instrukcja dla sieci T-Mobile
Wyślij SMS na numer 80450 o treści W POL KONIEC lub KONIEC.
Jeśli nadal masz problem z połączeniem się z numerem, zadzwoń do swojego operatora (numer telefonu operatora T-Mobile: 602 900 000) i poproś o usunięcie blokady.
Po odblokowaniu połączenia zadzwoń ponownie:
Instrukcja dla sieci Play
Zadzwoń na numer: *111*96*2# Po skontaktowaniu się z numerem podanym wyżej pojawi się informacja o wyłączeniu blokady. Należy WPISAĆ 0 na klawiaturze i wcisnąć przycisk SEND.
Jeśli nadal masz problem z połączeniem się z numerem, zadzwoń do swojego operatora (numer telefonu operatora Play: 790 500 500) i poproś o usunięcie blokady.
Po odblokowaniu połączenia zadzwoń ponownie:
Wybierz swoją sieć
Instrukcja dla sieci PLUSH
Wyślij SMS na numer 2601 o treści ZABLOKUJ (kwota w pełnych PLN) np. ZABLOKUJ 200
Jeśli nadal masz problem z połączeniem się z numerem, zadzwoń do swojego operatora (numer telefonu operatora Plus: 601 102 602) i poproś o usunięcie blokady.
Po odblokowaniu połączenia zadzwoń ponownie:
Instrukcja dla sieci Heyah
Odblokowanie numeru premium może zostać zrealizowane przez kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod numerem 888 002 222. Nawiąż połączenie i poproś o odblokowanie numeru zaczynających się na 703.